Hoe maak je optimaal gebruik van Google advertenties?

Hoe maak je optimaal gebruik van Google advertenties?

Met het advertentieplatform van google kunnen bedrijven advertenties weergeven via de zoekmachine Google als er naar iets wordt gezocht. Dit noemt gesponsorde links. Met het pay per click systeem bepaalt men zelf met welke trefwoorden de advertentie mag verschijnen. Onderstaand schrijven we over de voordelen van dit systeem. Maar eerst nog de nadelen, een nadeel van Google Ads kan zijn dat je het moeilijk kan beheren of in de gaten houden. Hiervoor zijn specialisten ook wel Google Ads specialisten. Die focussen zich alleen op Google Ads waardoor de kans een stuk groter is dat je geld goed besteed wordt dan als je het zelf zou doen. Het voordeel tegenover Social media marketing is dan weer dat mensen al echt ergens naar op zoek zijn.

Voordelen van dit systeem:

- Met de advertenties heb je onmiddellijk een groter bereik, mits de juiste trefwoorden in te geven

- Met de Geotargeting worden deze enkel naar de mensen gestuurd die lokaal in de buurt wonen

- Onmiddellijk bekendheid als de advertentie bij de hoogste 10 weergaven zit, dan wordt deze in een lijstje op Google zelf gezet

- Geschikt voor iedereen en eender welk budget door in te stellen wat het dagelijks budget is

Nadelen van dit systeem:

- Kost veel geld bij niet de juiste zoekwoorden te gebruiken en afhankelijk van de concurrentie die er is

- Men zou al specialist met kennis van zaken moeten zijn om gericht te kunnen adverteren.

- De promotie is maar tijdelijk en daardoor helaas vlug vergeten

Veel voorkomende fouten bij het opstellen van de advertentie

Men heeft:

- Vergeten de meetbare doelen in te stellen dan kan men niet optimaliseren

- Vergeten de zoekwoorden bij elkaar te zetten en de groeperen

- Vergeten de advertentie kort en bondig te houden

- Vergeten zoekwoorden in de advertentie te zetten of men heeft er al veel te veel zoekwoorden in de advertentie gezet

- Vergeten de merknaam te vernoemen

Deze fouten kunnen perfect vermeden worden bij het inschakelen van een specialist die weet hoe Google Ads werkt en die gericht kan adverteren

Tip: Heb je zelf geen kennis? Bel een bedrijf bij jouw in de buurt of bijvoorbeeld een bedrijf zoals Bruut voor hulp. Zij kunnen jou helpen bij het behalen van de beste resultaten.